Search This Blog

Wednesday, November 10, 2021

7 Namirnica za jaci decji imunitet + recepti

1. Beli luk

Komponente iz belog luka podsticu leukocite da detektuju i eliminisu uzrocnike infekcija.

Sastojci: 3 cena belog luka, tostiran hleb, malo maslinovog ulja, prstohvat morske soli.

Izgnjeciti beli luk i ostaviti 20 minuta da stoji. Na parce hleba staviti par kapi maslinovog ulja i razmazati. Dodati beli luk i posoliti. Svaki dan za uzinu.

2. Spanac

Prepun je vitamina C, koji efektno jaca ugrozen imunoloski sistem. Sadrzi visoku koncentraciju antioksidanasa i beta karotena, sto olakšava borbu protiv upala i infekcija.

Sastojci: 250g spanaca, 1 banana, 1 jabuka, 1/2 limuna, malo vode.

U blender staviti oprano i ocisceno voce i poverce - spanac, bananu, jabuku i limun. Sa malo vode usitnite. Svaki dan.

3. Kokosovo ulje

Sadrzi zdrave lipide, korisno je za citav metabolizam i ima antimikrobno dejstvo. Uvedite kokosovo ulje u redovnu dečiju ishranu.

Neka Vase dete svaki dan pojede po jednu supenu kasiku kokosovog ulja.

4. Limun

Plod limuna je prava riznica vitamina C. Elementi koji se nalaze u limunu, zajedno sa vitaminom C, unistavaju uzrocnike infekcija i pojacavaju produkciju leukocita.

Sastojci: 1 limun, 2 kasicice meda, 250ml tople vode..

U casu sipati vodu i sok od pola limuna. Dodati 1 kasicicu meda i mesati dok se med ne otopi. Svaki dan piti pola sata pre dorucka.

U čašu mlake vode sipajte svež sok od polovine limuna i kašičicu meda. Promešajte da se sastojci rastvore i sjedine. Piti svako jutro pola sata pre doručka.

5. Djumbir

Gingerol se nalazi u korenu djumbira, zbog kojeg ima jako protivupalno dejstvo i sposobnost da jaca imunoloski sistem. Pomaze pri varenju hrane i podstice razvoj mozdanih funkcija.

Sastojci: 2 kasike rendanog korena djumbira, 500ml vode.

Preliti djumbir sa vodom i kuvati 10 imnuta od kada prokljuca. Ostaviti da stoji 15 minuta. Procediti. Za mladju decu 1 solja dnevno, za stariju 2 solje dnevno.

6. Nana

Nana takodje jaca imunitete i ublazava simptome prehlade i gripa.

Sastojci: par listova sveze nane ili 1 kesica caja od nane, sok od jedne pomorandze, 200ml prokuvane vode.

U casu staviti listove nane i preliti sa prokuvanom vodom. Dodati sok od pomorandze. Svaki dan, 1-2 solje dnevno.

7. Semenke suncokreta

Semenke su bogate selenom koji igra vaznu ulogu u funkcionisanju imuniteta. Ovaj element smanjuje oksidativni stres u telu, sto ublazava postojece upale i podstice odbrambeni sistem tela da se bori protiv bolesti.

Sastojci: 250g semenki suncokreta, 1 L prokuvane vode, med.

Semenke stavite u ciniju i prelite sa vodom. Ostaviti da stoji preko noci (8 sati). Procediti. Isprati hladnom vodom. U blender staviti semenke suncokreta i vodu (1 L) i usitniti (1 minut). Procediti. U casu sipati mleko od suncokreta i dodati med. Promesati. Svaki dan po jedna solja.

8. Med, djumbir i limun

Sastojci: 500g meda, 1 limun (bez kostica), 1 koren djumbira oko 3-4cm.

Djumbir i limun oljustiti i iseckati na kocke. U teglu sa medoom dodati djumbir i limun. Promsati drvenom ili plasticnom kasicicom. Ostaviti dva dana u frizideru. Pre upotrebe promesati. Pre dorucka i sokova ili cajeva, 1 do 2 kasicice otopiti polako u ustima. Popiti solju tople vode. Cuvati u frizideru do 20 dana.

Jos namirnica koje pomazu dobar imunitet

9. Avokado i ulje avokada

10. Badem

11. Kelj

12. Kurkuma

13. Pomoranda, grejpfrut

14/ Semenke lana

15. Crna cokolada (male kolicine)

16. Maslinovo ulje

17. Vitamin D (sunce, 30 mnuta dnevno)

18. Zeleno lisnato povrce (za trudnice i dojilje)

19. Sargarepa

20. Sladak krompir

21. Paprika

22. Orasasti plodovi

23. Voda

24. Zeleni caj

25. Ovas i ovsene pahuljice

No comments:

Post a Comment